Stii probabil ca un bun web design include o navigare usoara. Site-urile bune sunt forate bine optimizate pentru motoarele de cautare si introduc cititorul catre mesajul convenit.
Asa cum ochiul uman scaneaza o pagina, web designerii pot optimiza site-ul pentru vizitatorii lui.
Intotdeauna trebuie sa iei in considerare culorile cand proiectezi un site web. Bineinteles tu ai o idee despre culori dar multi oameni nu pun mare pret pe culorile pe care le folosesc in site-urile lor.
Culorile pot afecta dispozitia vizitatorilor tai. Prin intelegerea psihologiei culorilor, poti usor imbunatati propriul web design, poti crea un brand puternic si poti creste numarul vizitelor pe site-ul tau
Daca culorile sunt corect folosite pot transmite multe mesaje cititorului.
De asemenea pot sublinia aspectele importante. In acelasi timp daca sunt gresit folosite pot induce confuzii si cititorii pot parasi web site-ul tau.
Culorile pot starni o varietate de emotii si amintiri.
Interpretarea culorilor depinde de varsta, profesie, nationalitate si preferinte personale.
Ca sa stii care culori atrag cititorii, trebuie sa-ti cunosti foarte bine publicul.
Cercetarea pietei este foarte importanta. Daca ai intentii serioase in a-ti maximiza profiturile, trebuie sa sondezi cerintele pietei in ce priveste culorile.
Aceasta te va ajuta sa construiesti un web site care sa raspunda cerintelor pietei.
In general, rosul, portocaliul si galbenul sunt culori excitante in timp ce violet, albastru si verde sun culori calmante.
Tine minte aceasta atunci cand proiectezi un web site. Trebuie sa stii cum vrei sa reactioneze vizitatorii la vizionarea site-ului tau.
Atentie, web designul si mesajul pe care-l transmiti nu sunt entitati separate. Ambele se intrepatrund si influenteaza foarte mult vizitatorii.
Nu este o coincidenta ca McDonalds foloseste culorile rosu si galben. S-a facut o cercetare intensiva inainte de a determina ca acestea sunt culorile care vor atrage ochiul.
Culorile luminoase ca acestea incurajeaza pe cei de la mese sa manance dar si sa plece repede. Arunca o privire pe strada cand conduci. Vei regasi un numar insemnat de firme care folosesc rosu si galben in reclamele lor.
Fiecare tara asociaza diferite intelesuri si emotii cu diferite culori. Iata cateva referinte despre cateva culori in America:
Rosu: emotie, putere, rezistenta, forta, pasiune, viteza, indrazneala, determinare, precizie, dorinta, cerere, bravura, curaj
Galben: caldura, cordialitate, senin, luminos, fericire, realizare, confort, siguranta, energie
Albastru: incredere, siguranta, certitudine, apartenenta, devotament, loialitate, profesionalism
Este una din cele mai populare culori, in special in afaceri.
Portocaliu: joaca, zburdalnicie, caldura, loialitate, resonant, avant, entuziasm, creativitate, deschidere, talent
Verde: natura, nou, recent, proaspat, calm, indifferent, progres, dezvoltare, crestere, abundenta, intelegere, armonie
Roz: pufos, moale, suav, placut, siguranta, certitudine
Violet: regal, spirituaitate, demnitate, prestigiu, noblete, rafinament, bogatie, fast, lux, eleganta
Alb: pur, cast, curat, inocent, tineresc, inocenta, nevinovatie, simplitate, credulitate
Negru: sofisticat, formalitate, ceremonios, ispititor, seducator, misterios
Auriu: prestigiu, costisitor, scump, elitist
Argintiu: prestigiu, rezervat, special, rece, expert, abil, stiintific, riguros
Companiile cu bugete dedicate cheltuie milioane pentru cercetarea de piata a culorilor.
Psihologii sugereaza ca impresia pe care o lasa culorile contribuie cu peste 60% la acceptare sau respingerea produsului sau a serviciului.
Pentru web-master culoarea este cu siguranta ceva ce iti vei dori sa descoperi si sa folosesti in site-ul tau.
Ar putea insemna diferenta intre a vinde sau a pierde clienti.
Related Posts
de ce nu sunt toate firmele profesioniste in web design
Ieri am fost la un medic ortoped.Din vorbă în vorbă am ajuns să-i povestesc cam cu ce mă ocup și i-am dat o carte de vizită. Am primit la rândul meu o carte de vizită. De la prima vedere am observat...
energy studio website
Chiar daca esti la inceput de drum si nu cunosti toate secretele prezentei pe web, nu o vei lua de la zero in acest domeniu. Toate proiectele pe care le-am dezvoltat pana acum s-au confruntat cu situatii...
Branding vs Nişă
Ce inseamna asta ? Este o batalie între bani investiţi vs popularitate prin research, timp investit. Atunci cand doresti realizare unui branding iti trebuie foarte multi bani pe care sa-i investesti in...